Hemmaträning

Om du har något problem med rygg eller nacke så gäller det framförallt att du får vård för detta. Dessutom så kommer förmodligen din naprapat eller sjukgymnast att be dig utföra friskvård i hemmet. Alltså träna din rygg och nacke så du stärker muskulaturen kring dina problemområden.

Påbörja din hemmaträning

Viss kan det vara trevligt att gå på gym och träna men de kanske inte har de redskap som du kan vara i behov av. Se till att köpa hem utrustning för din hemmaträning. Du kanske fått bra tips från din naprapat på vad du behöver för att kunna träna hemma. I annat fall så kan du kolla in detta som säljs på nätet från StabilPosture. Här hittar du förutom träningsutrustning också sköna ergonomiska stöd för att bättra din hållning. Köp hem det du anser skulle kunna hjälpa dig med dina rygg- eller nackproblem.

Uppfriskande promenader

För att få lite variation så kan uppfriskande promenader vara hälsosamma för dig. Det behöver inte alls vara milslånga raska promenader utan det kan räcka att gå kvarteret runt ett par gånger för att få upp pulsen så där lagomt. Då har du nära hem om det skulle börja smärta allt för mycket i din rygg eller nacke. Du känner bäst din kropp och vad du orkar med. Det finns ingen anledning att du ska ta ut dig för mycket utan ta det i din takt. Du kan utöka när du känner dig stark nog för att träna mer och gå längre promenader..

Rekommenderade artiklar